Tuning 4T motora je je puno zahtevniji od sređivanja 2T motora. Dok se kod dvotaktnih motora akcenat stavlja na veći karburator i dobro projektovan rezonantni auspuh. Kod četvorotaktnih motora se mora obratiti pažnja na stepen kompresije, tvrdoću opruga ventila, uglove bregaste osovine zbog dužine otvaranja usisnog i izduvnog ventila a izrada auspuha je mnogo jednostavnija.
Osnovne razlike između ta dva tipa motora su:  2t motori su jeftiniji za održavanje, pogodniji za tuning, više troše i kraćeg su veka. Dok je potrošnja kod 4T manja, ali idu mnogo slabije, a samo održavanje motora je skuplje zbog više pokretnih delova (ventili, bregasta osovina, opruge na ventilima, lanac bregaste). Zbog rada na manjim obrtajima ti motori su dugovečniji.

Ako se odlučite za tuning Liberty skutera nekoliko saveta će dobro doći.

Auspuh koji nema pregrada i katalizatora povećava snagu motora, ili pravilnije, ne guši motor pa samim tim motor može da pruži punu snagu. Radi se na principu protočne cevi koja je celom dužinom perforirana i obmotana staklenom vunom koja upija zvuk a gasovi sasvim slobodno prolaze celom dužinom kroz njega. Pravilo kod 4t auspuha je da cev ne treba da menja prečnik, znači koliki je ϕ izduvne grane toliki prečnik treba da bude i na izlasku iz auspuha. Na slici je ručni rad novosadskog motoraša i urađen komplet od prohroma, cena 120 .
Ako motor ima dovoljno snage može se povećati maksimalna brzina i obradom variomata. Na strugu je potrebno skinuti, odnosno poravnati unutrašnji deo (onaj svetliji deo oko rupe) tako da se variomat može više skupiti i tako izbaciti kaiš višlje. Tu postoji ograničenje, jer se bendix od alnasera nalazi iznad variomata i ako se kaiš podigne previše udariće u njega tako da se mora precizno izmeriti širina kaiša i koliko može da se podigne.
Da bi se povećala kompresija i samim tim se nateruje motor u veće obrtaje potrebno je obraditi glavu motora. Spušta se visina i tako smanjuje kompresioni prostor, ali tu se ne sme preterivati da ne dođe do samopaljenja smeše zbog prevelike kompresije. Dovoljno je spustiti glavu za 0,7 mm. Dobro je obraditi usisne i izduvne kanale i to sa biax uređajem tako da budu idealno glatki da smeša iz karburatora bez trenja ulazi u cilindar kao i izduvni gasovi da se što lakše izbacuju. Ventili na liberty-ju nemaju teflonske vođice pa je kod ovog postupka obrade pored šlajfovanja sedišta ventila dobro ugraditi i teflonske vođice.
Povećanjem obrtaja motora pojavljuje se problem da ventili nemaju mogućnost da tom brzinom otvaraju i zatvaraju kompresionu komoru. Standardne opruge ne stižu da odreaguju tom brzinom. Potrebno je promeniti opruge ili dodacima ojačati postojeće.
Problem sa maksimalnom brzinom koju motor i pored velike snage nije mogao da prenese zbog ograničenja u broju obrtaja, može se rešiti kupovinom i promenom zupčanika u prenosu. Druga mogućnost koja je testirana zanimljivim metodama i zahvaljujući genijalnim idejama majstor Đoleta iz Novog Sada je ubacivanje rolnica sa većim prečnikom od standardnog.
Testiranjem pronađen je najbolji prečnik koji će verovatno varirati od motora do motora u zavisnosti od dobijene snage. Izrada je poverena strugaru a rađene su od teflona koji je bušen i onda u njega presom utiskivane mesingane čaure za postizanje adekvatne težine. Sve je moralo da se radi precizno i mereno zlatarskom vagom da bi svaka rolnica bila identične težine.
Ko se ne usudi sam upuštati u ovaj složeni zahvat a želi povećati performanse motora, može se obratiti majstoru koji će mu rado uraditi prepravke. Majstor za preporuku, Đole, Vatroslava Jagića 7, Novi Sad, tel 063/715-99-88
Uz povečanje snage motora ukazala se potreba za povećanje količine vazduha koja je potrebna za rad motora. Postojeći sistem filtera i kanala za dovod svežeg vazduha nije mogao da dovede dovoljnu količinu svežeg vazduha,  pa se mašina gušila. Zbog toga je morao da se skine postojeći filter ali da bi se sprečio prodor prašine a bez smanjenja protoka vazduha ugrađen je KN filter na usisu. Male probleme pri ugradnji je predstavljalo malo mesta iznad karburatora. Prostor ispod sica za smeštaj kacige je jako blizu karburatora pa je KN filter udarao i postojala je mogućnost deformacije filtera. Rešeno je tako što je jakim fenom zagrejana plastika i lepo se oblikovala prema obliku filtera i sada stoji savršeno.
piaggio logo
sajt postavljen februara 2007    Ideja, izrada, održavanje  - Tićma
start   slikeF   slikeL   tehnikaF   tehnikaL   uputstva   uradi_samF   uradi_samL   sastavljanje   sklopoviF   sklopoviL   tuningF   tuningL   stylingF   stylingL   oglasi   klub     forum   sponzori
 
 
 
 
translated to the languages
sadržaj sajta
Zanimljivi linkovi na temu tuning

http://issuu.com/sip-scootershop.com/docs/sip_modernvespa2009
Zvuk sa ručno rađenim auspuhom i kompletnom doradom motora je vrlo upečatljiv. Motor pun snage bljuje vatru
Piaggio